Roaring Fork High School

Jag vet att många väntar på att få höra om min värdfamilj, men grejen är det att jag inte vet så mycket om dem än. Jag har mejlat med dem, men vi håller fortfarande på att lära känna varandra, jag vet inte ens hur de ser ut! Jag vet inte ens hur huset ser ut. Jag kommer att skriva om min kommande värdfamilj så fort jag känner att jag lär känna dem lite mer själv först :)

Tills dess kan jag berätta lite mer om min skola! Min skola heter Roaring Fork High School (Rytande Gafflar, haha? ;)) och har ungefär 330 elever. Skolan ligger mitt i Carbondale och där finns det ungefär 24 lärare och en massa roliga ämnen! Jag vet inte vilka "classes" jag kan läsa än för jag har inte pratat med någon om det, men jag hittade ett dokument på skolans hemsida över vilka klasser som kommer kunna finnas 2010/11! 

I dokumentet stog det en lista över ämnen så som fotografi, yearbook, datakunskap, spanska, engelska, matte, world geography, fitness, media studies, gitarr, band, bild, speech, journalism, psykologi och drama för att bara nämna några! Jag hoppas jag får välja några av de roligare, jag ska försöka att inte ta så seriösa kurser eftersom att betygen ändå inte räknas när jag kommer hem till Sverige.

Såklart att jag vill ha så bra betyg som möjligt, men jag vill passa på att prova på så många kurser som möjligt som inte finns i Sverige! Speech (Tal) är något jag vill gå eftersom det värsta jag vet är att hålla redovisningar inför klassen. Jag har hört att många som gått den kursen har varit supernöjda och inte har haft några alls problem att prata inför folk efter kursen.

Jag har ingen riktigt bild på min skola utifrån, men såhär ser den iallafall ut i Google Maps!


Tack för alla söta kommentarer förresten, jag uppskattar dem verkligen och blir glad av varenda en!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0