Att inte våga är att förlora sig själv

Om en vecka räknar jag nästan dagarna på två händer!

Det känns sjukt att jag åker så snart! Det känns som om jag är förberedd till tusen samtidigt som det känns som att jag inte vet nånting. En del av mig har inte ens fattat att jag ska iväg om 18 dagar!

Jag har ingen aning om vad som kommer hända eller hur det kommer bli. Jag får känslan av att jag slänger mig rakt ut i ett mörker som jag inte vet någonting om förutom hur det ser ut på avstånd.

Men det är precis det här jag behöver, att få göra något helt annorlunda och uppleva nya saker, det var därför jag sökte till utbytesstudent in the first place!

Som någon som hette Sören Kierkegaard en gång sa:

Att våga är att förlora fotfästet en liten stund. Att inte våga är att förlora sig själv.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0