Guitar hero?

Sweet home Alabama. Den låten har jag nyss lärt mig på gitarrlektionen idag. Eller, introt iallafall. Det är mycket roligare att spela en låt man känner igen än någon tråkig som läraren tycker är nyttig för en, visst, han gör det för ens eget bästa, men det är ju mycket roligare med en känd låt som man hört!

Jag måste verkligen bättra mig på att öva på läxorna däremot... Ofta har det blivit att jag tränat 5 minuter innan jag far till lektionen och det blir det ända jag hinner på hela veckan. Jag vill verkligen lära mig spela bra men det finns ingen genväg dit. Man måste öva, öva, öva och det har jag varken lust eller ork till. Jag SKA bättra mig för jag VILL bli bra.

Mitt mål: Kunna sitta och kompa till vilken låt som helst.

Och jag ska ta mig dit.


Kommentarer
Postat av: Filippa

vi kör my!

2009-11-28 @ 00:16:02
URL: http://fanner.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0