Nyår!

Imorgon är det slut på 2009. Ett nytt år tar sin början. Året av förändring, 2010. Deceniumskifte. Tänk att man både fått uppleva ett deceniumskifte och milleniumskifte, det är ganska coolt. I och för sig kommer jag förhoppningsvis uppleva många mer deceniumskiften i mitt liv, men det här är en början i alla fall.

Så, 2009.
När jag börjar tänka efter har 2009 både gått väldigt fort och fruktansvärt långsamt. Tänk er, i början av 2009 gick jag fortfarande i 9:an. Jag höll på att kämpa med nationella proven och att gå ut med bra betyg. Allt som hänt i sommar och i höst, den känns som evigheter sen men ändå så nära. Det känns som om det var igår jag satt öga mot öga i mitt nya klassrum med mina nya klasskamrater för första gången.

Ett år kan, som jag nämnde, gå väldigt fort men sammtidigt väldigt långsamt. 2009 var fort över tycker jag men när jag började tänka efter på allt som hänt var det inte ett så kort år ändå. 2009 var ett år att minnas. Ett år jag alltid kommer att komma ihåg.

Vad har jag då att vänta år 2010?

Såklart finns det massor av saker att se framemot! För det första kommer ju maran i slutet av januari som vi ska ha så kul på! Sedan får man inte glömma Tokio Hotel konserten den 4:de Mars som kommer att bli en enorm upplevelse och något som jag längtar så mycket efter. Sommarlovet kommer och efter det det eventuella studieåret i USA.

2009 var inte ett dåligt år, tvärtom, jag njöt som bara den, men 2010 ska bli ännu bättre. Världen har mycket mer att erbjuda och jag ska ta vara på de chanser den erbjuder mig nästa år. Jag har med mig ännu mer upplevelser och minnen jag samlat på mig under detta år och använder dem för att göra 2010 mycket bättre.

Livet är var man gör det till och jag ska se till att 2010 blir ett underbart år!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0